Schadevergoeding vragen
Publicatiedatum 23-10-2025 | Laatste update 11-11-2025 |
Heeft u schade? En komt dit door de Douane? Vraag ons om schadevergoeding.
Schrijf een e-mail of brief
Zet hierin het volgende:
- Uw naam en voorletters
- Naam van uw bedrijf (als u ondernemer bent)
- Adres
- Uw telefoonnummer (niet verplicht)
- Uw e-mailadres (niet verplicht)
- Datum waarop u de aanvraag verstuurt
- Beschrijf uw schade: Wat ging er stuk? Of wat raakte u kwijt?
- Welk bedrag aan schadevergoeding vraagt u?
Voeg bewijs toe
Uw aanvraag gaat sneller als u de schade aantoont met bewijs, zoals het controleformulier van de Douane, foto’s van de schade of aankoopbewijzen. Maak hier kopieën van en stuur die mee. Verstuur géén originele documenten, want u krijgt ze niet terug.
Adres
Mail uw aanvraag naar douaneklachten@douane.nl.
Of verstuur uw brief in een envelop met postzegel naar:
Douane [naam van het douanekantoor dat volgens u de schade veroorzaakte]
Team Klachten en Bezwaar
Postbus 3070
6401 DN Heerlen
Wat er gebeurt met uw schadeverzoek
- U ontvangt een brief waarin staat dat uw schadeverzoek bij ons is aangekomen. Deze brief versturen we meestal binnen 7 dagen.
- Binnen 8 weken ontvangt u onze reactie. Soms duurt het wat langer, u krijgt dan bericht.