Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de filters Ga direct naar de footer

Schadevergoeding vragen

Heeft u schade? En komt dit door de Douane? Vraag ons om schadevergoeding.

Schrijf een e-mail of brief

Zet hierin het volgende:

  • Uw naam en voorletters
  • Naam van uw bedrijf (als u ondernemer bent)
  • Adres
  • Uw telefoonnummer (niet verplicht)
  • Uw e-mailadres (niet verplicht)
  • Datum waarop u de aanvraag verstuurt
  • Beschrijf uw schade: Wat ging er stuk? Of wat raakte u kwijt?
  • Welk bedrag aan schadevergoeding vraagt u?

Voeg bewijs toe

Uw aanvraag gaat sneller als u de schade aantoont met bewijs, zoals het controleformulier van de Douane, foto’s van de schade of aankoopbewijzen. Maak hier kopieën van en stuur die mee. Verstuur géén originele documenten, want u krijgt ze niet terug.

Adres

Mail uw aanvraag naar douaneklachten@douane.nl.

Of verstuur uw brief in een envelop met postzegel naar:

Douane [naam van het douanekantoor dat volgens u de schade veroorzaakte]
Team Klachten en Bezwaar
Postbus 3070
6401 DN Heerlen

Wat er gebeurt met uw schadeverzoek

  • U ontvangt een brief waarin staat dat uw schadeverzoek bij ons is aangekomen. Deze brief versturen we meestal binnen 7 dagen.
  • Binnen 8 weken ontvangt u onze reactie. Soms duurt het wat langer, u krijgt dan bericht.

Deel deze pagina