Ga direct naar de inhoud Ga direct naar de filters Ga direct naar de footer

Online shoppen en pakketpost

Bestelt u buiten de EU? Dan kunnen extra kosten en regels gelden.

Vaak gezocht

Ligt uw pakket bij de Douane?

Heeft u u online iets besteld en kreeg u een bericht dat uw pakket bij de Douane ligt? Of ziet u dat via Track & Trace?

Dit klopt niet. Uw pakket ligt niet bij de Douane, maar bij uw transportbedrijf.

Voor meer informatie over uw pakket neemt u dus altijd contact op met uw transportbedrijf.

Nieuws over online shoppen en pakketpost

De Douane heeft een nieuwe website

De Douane heeft een nieuwe website. U vindt op de nieuwe website de vertrouwde informatie van de Douane terug. Maar dan in een nieuw ontwerp.

Oplichters misbruiken telefoonnummer Douane

Er zijn oplichters actief die particulieren bellen en doen alsof ze douanemedewerker zijn. Krijgt u zo’n telefoontje? Geef geen informatie door en hang meteen op.
Geen berichten gevonden

Wanneer betaalt u invoerrechten of btw?

Als u online buiten de EU iets bestelt moet u soms btw of invoerrechten betalen. Wat u moet betalen hangt af van het soort product en hoe duur het is. Bij bestellingen boven de € 150 betaalt u altijd btw én invoerrechten.

Ook interessant

Niet gevonden wat u zocht? Bekijk onderstaande pagina's:

Veelgestelde vragen

Mag ik online sigaretten of tabak bestellen?

Nee, u mag geen (elektronische) sigaretten of tabaksproducten bestellen bij buitenlandse webshops. De Douane neemt het product in beslag als er geen Nederlandse accijnszegel op zit.

Wat gebeurt er met namaakproducten?

De Douane neemt namaakproducten in beslag. Dit geldt voor producten die inbreuk maken op merken of auteursrechten. Het kan gaan om bijvoorbeeld elektronica, kleding, tassen of parfum. U kunt uw geld niet terugkrijgen en het product wordt vernietigd.

Kan ik mijn pakket weigeren als ik niet wil betalen?

Ja, het is mogelijk dat u uw pakket weigert. Het pakket gaat dan terug naar de afzender, maar u moet wel de retourkosten betalen.