Bestelt u buiten de EU? Dan kunnen extra kosten en regels gelden.
Vaak gezocht
Ligt uw pakket bij de Douane?
Heeft u u online iets besteld en kreeg u een bericht dat uw pakket bij de Douane ligt? Of ziet u dat via Track & Trace?
Dit klopt niet. Uw pakket ligt niet bij de Douane, maar bij uw transportbedrijf.
Voor meer informatie over uw pakket neemt u dus altijd contact op met uw transportbedrijf.

Nieuws over online shoppen en pakketpost

Wanneer betaalt u invoerrechten of btw?
Als u online buiten de EU iets bestelt moet u soms btw of invoerrechten betalen. Wat u moet betalen hangt af van het soort product en hoe duur het is. Bij bestellingen boven de € 150 betaalt u altijd btw én invoerrechten.
Ook interessant
Niet gevonden wat u zocht? Bekijk onderstaande pagina's:
Veelgestelde vragen
Mag ik online sigaretten of tabak bestellen?
Nee, u mag geen (elektronische) sigaretten of tabaksproducten bestellen bij buitenlandse webshops. De Douane neemt het product in beslag als er geen Nederlandse accijnszegel op zit.
Wat gebeurt er met namaakproducten?
De Douane neemt namaakproducten in beslag. Dit geldt voor producten die inbreuk maken op merken of auteursrechten. Het kan gaan om bijvoorbeeld elektronica, kleding, tassen of parfum. U kunt uw geld niet terugkrijgen en het product wordt vernietigd.
Kan ik mijn pakket weigeren als ik niet wil betalen?
Ja, het is mogelijk dat u uw pakket weigert. Het pakket gaat dan terug naar de afzender, maar u moet wel de retourkosten betalen.